Köpvillkor

Köpvillkor

När du slutför din beställning hos oss och genomfört din betalning har du accepterat det som står här i vårt köpvillkor. Har du frågor, kontakta oss gärna på hello@decided.se

Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och texter i webbshoppen.

Priser

Priser anges i alltid SEK (inklusive moms).

Minsta beställningsvärde

Inget minsta beställningsvärde finns på Decided. Däremot är det samma fraktkostnad på alla beställningar under 500kr.

Betalning

Kortbetalning, Direktbetalning och Faktura. Våra fakturor hanteras av Klarna. Alla villkor rörande fakturor hos Klarna finner du via deras hemsida. www.klarna.com/se/villkor

Rabatter

I de fall vi har rabatter, erbjuds de uteslutande genom så kallade rabattkoder som anges i kassan. Rabattkoder används enskilt och kan ej kombineras med andra rabattkoder eller appliceras på redan nedsatta varor.

Faktura

Fakturor skickas ut via mail. Det är därför viktigt att ange rätt e-postadress. Ibland dröjer det några dagar efter det leverans skett innan fakturan skickas.

Var hittar du din faktura?

Observera att vi aktiverar och skickar ut din faktura i samband med att din beställning skickas. I och med detta lämnas ärendet över till Klarna.

Alla frågor rörande betalning, vänligen kontakta Klarna direkt på tel 08-120 120 00. Gäller din fråga däremot din beställning, är det vi på Decided som hjälper dig.

Observera att du kan alltid hitta din faktura på Mitt Klarna. Hittar du inte din faktura är det alltid ditt ansvar som kund att logga in på Mitt Klarna alternativt kontakta Klarna för att söka upp din faktura.

Leverans

Fraktkostnad hos Decided är 29 kr inom Sverige. Fri frakt över 499 kr.

Leveranstid

Vi skickar alltid så fort vi kan. Oftast går beställningar iväg redan dagen efter. 

Leverans inom Sverige

Dina varor levereras med Postnord. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras 350kr. Se nedan.

Paket

Dina varor levereras till närmsta Postnord-ombud. Den dag paketet lämnar oss får du ett mail till den epostadress du uppgett. Mailet skickas från Postnord.com Här kan du hitta all information samt sökbart kollinummer på din beställning. När paketet nått utlämningsstället får du en ytterligare mail-avisering.

Brev

Är din beställning mycket lätt och liten så får du leveransen hem direkt.

Ej uthämtade paket.

Ni har upp till två veckor på dig att hämta ut ert paket vid beställning. Skulle ni inte hämta ut paketet inom den tiden skickas det automatiskt tillbaka till Decided. För ej uthämtade beställningar som returneras till Decided, fakturas ni som kund på 350 kr. Obetalda fakturor skickas vidare till inkasso. Vi samarbetar med polis vid bedrägeri.

Leverans till annan mottagares adress

Vi kan alltid ordna så att din beställning skickas till en annan adress. Kontakta oss på hello@decided.se så löser vi detta. Vill du dessutom skicka med en personlig hälsning så ordnar vi det så gärna! Skriv ner hälsningen så skriver vi den på ett fint kort och skickar med. 

Leveranser utrikes

Fraktkostnad till Norden och Europa

Frakten till Danmark, Finland och Tyskland är 49 kr. Till Norge och Åland är den också 49 kr, men det tillkommer en tullavgift. 
Till övriga Europa (EU) är frakten 99 kr.

Vi rekommenderar Klarna som betalsätt för beställningar inom Sverige och Norge. Övriga gör bäst i att använda PayPal (som också accepterar kort etc).

Privatpersoner utanför EU betalar ej svensk moms.

Transport

Om ditt paket skadas eller försvinner under transporten från Decided, är Decided betalningsansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Decided, är du betalningsansvarig.

Om du upptäcker att försändelsen är transportskadad när du mottager den, skall du omedelbart reklamera detta till Postnord eller utlämningsstället inom 7 dagar samt behålla emballaget. Det är du själv som ansvarar för att reklamera skadad transport och krävs för att du ska kunna få eventuell ersättningsvara eller återbetalning. Kontakta oss på hello@decided.se med ett fotografi på skadan, så börjar vi där.

Reklamationer

Skulle någon produkt i din beställning vara skadad, om du fått fel vara eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på på hello@decided.se så ska vi göra vårt bästa för att rätta till felet. Vi skickar dig ett fraktsedel för att du fraktfritt ska kunna returnera den felaktiga varan. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Kontakta Decided så snart som möjligt vid reklamation så att vi vet vad reklamationen avser. Decided står för returkostnaderna vid reklamation.

Återbetalning

Vid retur eller reklamation får du dina pengar tillbaka inom 30 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande och vid retur från den dag vi mottagit din vara. Har du betalat med kort sätts pengarna tillbaka på samma kort som du betalade med vid ordertillfället. Har du betalat via faktura så tar vi bort varan från din faktura, observera att fraktkostnaden kvarstår.

Öppet köp / Returer

Vi har 14 dagars ångerrätt på alla våra varor. Du har rätt att har rätt att byta till annan vara, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar from den dag du hämtat ut ditt paket. Villkoren är att produkten returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Vid retur står ej Decided för kostnaden för frakt. Det finns ingen returrätt eller ångerrätt på rea-varor.

Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varans värde till dig. Är varan använd eller skadad beslutar vi ett värdeminskningsavdrag baserat på vår bedömning av varans skick.

Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen i god tid innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det dessutom tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan. Vi står ej för påminnelseavgifter på din faktura. Är det så att det är knappt om tid, råder vi dig till att betala din faktura hos Klarna, så ordnar vi med en återbetalning då varan har kommit till oss.

Fraktbeloppet plus eventuella andra varor och kostnader återstår er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot en bekräftelse att vi mottagit returen samt det nya beloppet som du ska betala. Det är viktigt att du betalar in i tid till Klarna för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader.

Det enklaste är att du begär en retursedel för 69 kr från oss. Avgiften för den justeras vid återbetalningen.

Returadress 

Decided

Vikingavägen 57

187 70 Täby



Alla varor säljs och levereras från

Decided AB

Vikingavägen 57

187 70 Täby

Organisationsnummer: 559096-3145

Mail: hello@decided.se

Telefon (9-16 vardagar): 070 956 95 79